Ca să știm că mergem la serviciu, nu la servici, a luat ființă prima ȘCOALĂ DE GRAMATICĂ!

A fost asistent universitar la o universitate din Madrid, dar s-a întors în România, unde a decis să ia pe cont propriu lupta cu dezacordurile gramaticale.

Cursurile create pentru elevii de gimnaziu și liceu au o programă proprie, utilizează metode interactive și sunt susținute de profesioniști, scrie Școala 9.

Corina Popa a văzut cu ochii ei diferențele dintre sistemul educațional din România și cel spaniol. „Dacă, în învățământul românesc, olimpicul este elevul de succes, în sistemul spaniol, competițiile nu reprezintă o prioritate. Media este factorul decizional pentru nivelul educației.

Corina Popa a terminat Facultatea de Litere în 2012, specializarea Română-Spaniolă. A absolvit și două masterate, în domeniul lingvisticii și al tehnicilor diplomatice. Apoi, a fost admisă cu 10 la Școala Doctorală a Facultății de Litere. În al doilea an de doctorat a fost selectată pentru un stagiu de cercetare la Universitatea Complutense din Madrid – Facultatea de Științe ale Informării.

Tot la Madrid, a fost admisă la Școala Diplomatică. A fost unul dintre cei 40 admiși din 3.000 de candidați. De pe postul de asistent universitar din capitala Spaniei, s-a întors în România. Abia împlinise 28 de ani, când, în 2019, Corina Popa a înființat Școala de Gramatică, îngrijorată că dezacordurile sunt pe punctul de a deveni normă. 

A decis să înființeze un concept educațional integrat. A înțeles ce rol îi revine gramaticii și spune că de ea nu scăpăm niciodată. „La un interviu de angajare, spre exemplu, când credem că «am scăpat, în sfârșit de școală», trebuie să adecvăm limbajul stilului de comunicare formal, să prezentăm un CV în care competențele de redactare au fost antrenate odată cu cele digitale (…) să ne cunoaștem drepturile și obligațiile, știind totodată că vom merge la serviciu, nu la «servici»”, spune profesoara.

Copiii învață gramatică cu teatrul de păpuși Școala de Gramatică vine cu metode noi. A transformat dicționare în jocuri, regulile gramaticale în formule matematice, astfel ca noțiunile lingvistice să fie pe înțelesul tuturor. În cadrul ei există și o școală-pilot care se desfășoară sub forma unui teatru de păpuși.

Copiii cu vârste cuprinse între 6 și 11 ani lucrează alături de actori profesioniști și pedagogi. Școala de gramatică se adresează și românilor de peste graniță. În colaborare cu Școala de Artă „Catharsis” și cu susținere de la Departamentul pentru Românii de Pretutindeni din cadrul Guvernului României, au creat proiectul „Limba română pentru toți românii”. Lecțiile de gramatică sunt contra cost.

De exemplu, cursul „Gramatică, gândire critică și comunicare”, destinat elevilor claselor a VII-a și a VIII-a, grupat în patru ședințe pe parcursul unei luni, costă 320 de lei, preț în care sunt incluse și materialele didactice.

Povestea Școlii de Gramatică începe odată cu momentul în care conștientizăm că, alături de caracterul uman, limbajul este cea mai importantă carte de vizită. Odată cu momentul în care decidem să ne exprimăm corect, să ne dezvoltăm vocabularul, să scriem coerent și coeziv, să gândim și să analizăm riguros. Iar acești pași trebuie fundamentați în familie, consolidați odată cu învățământul preșcolar și desăvârșiți în învățământul preuniversitar.

Cursurile Școlii de Gramatică încep cu modulele pentru ciclul gimnazial, prin care vă propunem o lume a învățării prin joc și prin autocunoaștere.

De la modalitățile cele mai eficiente de autoprezentare, la identificarea temei, a ideilor principale și a conceptelor-cheie dintr-un text, de la exerciții de dicție la ateliere de scriere creativă și de analiză morfologică de bază, toate vor fi parte din modulul de inițiere în lumea limbajului pentru elevii de clasa a V-a.

Vom continua, în cadrul următoarelor module, cu noțiuni de bază despre politețea verbală și despre tipurile de registre discursive, pentru a reuși mereu să armonizăm contextul în care ne situăm cu ceea ce spunem.

Vom afla particularitățile tipurilor de comunicare (de la intrapersonală la interpersonală, de la comunicarea de grup la cea de masă), vom simula contexte de comunicare dintre cele mai diverse, în care vom utiliza cuvinte noi, pe care le vom integra în „Marele arbore de viață a cuvântului” (un proiect bazat pe un concept propriu al Școlii de Gramatică, în care fiecare cuvânt va avea propria secțiune de descriere semantică, de analiză în diverse contexte morfologice, îi vom găsi familia de cuvinte, sinonimele, antonimele –  fiecare dintre ele – o frunză pe ramurile frumosului cuvânt pe care odată scris sau pronunțat, îl înălțăm către lume).

Povestea Școlii de Gramatică s-a născut din pasiunea pentru cuvinte. Pentru forța, pentru noblețea și pentru importanța lor. Vino alături de noi și descoperă, înțelege, folosește, iubește măreția fiecărui cuvânt pe care îl rostești!

Mai multe despre Școala de Gramatică puteți citi aici.

Publicitate